Autor: Allan Rajavee • 18. november 2019

Puitmajade turul langeb konkurentsi ohvriks igal aastal kaks-kolm tulijat

Greencube omaniku Henri Bekmanni sõnul on puit- ja moodulmajade tootmises on kõige olulisem inimestega arvestamine. Seda nii tootmise kui ka klientide lõikes.
Autor: Terje Lepp

Kuigi Eesti puitmajade tootmist iseloomustab terav konkurents nii kodus kui ka väljaspool, on kuue aasta eest Läänemaal alustanud puitmajatootja Greencube püsinud vee peal, kuna kasvueesmärke pole aetud üle piiride, märkis ettevõtte omanik ja müügijuht Henri Bekmann Äripäeva raadio hommikuprogrammis.

Bekmann tõdes, et igal kevadel tuleb turule kaks või kolm uut tegijat, kes sügiseks hingusele lähevad. „Paljud saavad lihtsalt aru, et see äri polegi nii seksikas, kui paistab. See on suuresti komakohtadega arvutamine,“ ütles Bekmann.

Greencube on tegutsenud kuus aastat, mille käigus on Bekmanni sõnul nähtud kiireid tõuse aga ka mõõnasid. Sestap on ettevõte säilitanud põhimõtte, et pea kogu teenitud kasum suunatakse investeeringutena tootmisesse tagasi. „Peame alati kaaluma, mida saame olemasoleva personaliga ära teha, ja siis kaardistama kõik riskid, mille maandamiseks teeme ka vajalikud investeeringud,“ selgitas Bekmann.

Avasammud oli rasked

Greencube on laienenud ka majutus- ja rendipindade ärisse. „Paratamatult tuleb hoida õunu mitmes korvis, sest kuigi kõrvalt vaadates on väiksemate moodul- ja puitmajade ehitamine olnud meeletu edulugu ja nooled on rohelises, siis tegelikult on ikka tükk tööd,“ nentis Bekmann.

Ta lisas, et esimesed kaks aastat oli päris rasked. Greencube on suuremalt panustanud Läänemaal Lihulas asuvasse tootmisesse. Samuti on pisut väiksem Greencube majatehas asub ka Valgamaal Tõrvas.

Ta tõdes, et Eestis on puitmajade ehituses konkurents terav. „Meie müüme oma toodangu 100 protsendi ulatuses Eesti turul maha,“ kinnitas Bekmann.

Tuluhõng toob ekspordikosilasi

Tema sõnul pole Greencube’il praegu ekspordiambitsiooni, praegu tehakse endiselt tööd nii-öelda mugavusteenuse väljatöötamisega. Nimelt soovib Läänemaa ettevõte pakkuda täisteenust Eesti majatellijale, kellele jääb ainult võtmete kättesaamise vaev. „Paneme suitsuvorsti ka juba majas olevasse külmkappi,“ ütles Bekmann. „Sellele oleme keskendunud viimased kuus aastat ja praegu ei näe vajadust ekspordiks,“ lisas ta.

Bekmann märkis, et osa puitmajade eksporditurgudele edasimüüjaid hakkab ülejäävaid maju Eestis turustama. „Nii annab ekspordi hoogustumine siseturul ka meile väikese konkurentsimüksu,“ selgitas Bekmann.

Puitmaju ümbritseva eksporditulu hõngu tõttu külastab Greencube’i igal kuul mõni ekspordivõimalust pakkuv kosilane. „Äsja oldi siin Gruusiast, on küsitud ka USAst ja kõige kaugemalt on tuldud Uus-Meremaalt,“ meenutas Bekmann.

Tegevus peab olema hallatav

Ta küll tõdes, et suuri muutusi väikeste sammudega ei tehta, kuid ettevõte on praeguste mahtudega rahul. „Praeguste jõududega on meie tegevus hallatav, aga andke meile veel paar aastat ja ehk siis räägime juba teist juttu,“ rääkis Bekmann. „Praegu on rõhk kvaliteedil ja selle järelevalvesse oleme viimased kaks aastat pidevalt panustanud.“

Loe täismahus artiklit Äripäeva veebist.

Jaga lugu
Metsamajandusuudised.ee toetajad:
Toomas KeltMetsamajandusuudised.ee toimetajaTel: 50 72 816
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 51 77 736